Ordinær generalforsamling

18.05.2021

Referat fra dagen

Foreningen af Danske Insolvensadvokater indkalder til ordinær generalforsamling

tirsdag den 18. maj 2021 kl. 16.00.

Af vores vedtægter fremgår blandt andet:

”Bestyrelsen indkalder foreningens medlemmer til generalforsamling, der holdes hvert år inden 1. juni. Generalforsamlingen indkaldes ved almindeligt brev eller elektronisk til medlemmerne på den til bestyrelsen anmeldte adresse eller e-mailadresse. Indkaldelsen skal ske mindst 4 uger før generalforsamlingen.

Generalforsamlingen afholdes et sted i Danmark efter bestyrelsens beslutning.

Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal sendes til bestyrelseninden 1. marts. Såfremt der indkommer forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, fremsendes disse tillige med revideret dagsorden til medlemmerne senest 2 uger før generalforsamlingen.

På generalforsamlinger kan der stemmes ved skriftlig fuldmagt. Et medlem kan dog højest stemme med 2 fuldmagter.”

Bestyrelsen har i lyset af de fortsatte COVID 19 begrænsninger samt erfaringerne fra tidligere generalforsamlinger, hvor – bortset fra dirigent, revisor og bestyrelse har været til stede – meget få medlemmer er mødt frem, besluttet at søge generalforsamlingen gennemført på skriftligt grundlag.

Derfor er indkaldelse nedenfor og også vedhæftede beretning jf. dagsordenens punkt 2 yderligere uddybet.

Er der medlemmer, der fastholder, at der skal søges en generalforsamling gennemført, vil generalforsamlingen med de pågældende, der måtte fastholde, blive søgt gennemført virtuelt via Teams eller Zoom eller på mødetelefon. Anmodning om fastholdelse bedes venligst sendt til Charlotte Hvid Olavsgaard cho@danskeadvokater.dk senest den 4. maj 2021.

Dagsordenen er som følger:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Forelæggelse, samt godkendelse af regnskab
  4. Forelæggelse og godkendelse af bestyrelsens forslag til budget og kontingent for det kommende år
  5. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  6. Valg af revisor og suppleant
  7. Indkomne forsalg
  8. Eventuelt

Ad punkt 1
Bestyrelsen foreslår, at Kristian Dalsgaard vælges som dirigent.

Ad punkt 2
Skriftlig beretning vedhæftes.

Ad punkt 3
Årsrapporten vedhæftes.

Ad punkt 4
Budgettet vedhæftes, og bestyrelsen foreslår uændret kontingent.

Bestyrelsen bemærker særligt, at det i relation til de af bestyrelsen planlagte udrulninger af moduluddannelse for foreningen for nuværende er vanskeligt at foretage hensættelser eller udfærdige budget for eventuelle omkostninger og bidrag i den forbindelse for 2021, men at der i bestyrelsen er enighed om ved indstilling af budget til generalforsamlingens vedtagelse at angive, at der kan forventes de ud over de i budgettet angivne udgifter, når der foreligger endelig undervisningsmodulplan godkendt af bestyrelsen.

Ad punkt 5
Bestyrelsen består i dag af:

Carsten Ceutz (valgt i 2018)
John Sommer Schmidt (valgt i 2018)
Henrik Sjørslev (valgt i 2018)
Birgitte Jørgensen (valgt i 2019)
Jan Bruun Jørgensen (valgt i 2019)
Michala Roepstorff (valgt i 2019)
Christian Jul Madsen (valgt i 2020)
Boris Frederiksen (valgt i 2020)
Anders Hoffmann Kønigsfeldt (valgt i 2020)

På valg er:

Carsten Ceutz (valgt i 2018)
John Sommer Schmidt (valgt i 2018)
Henrik Sjørslev (valgt i 2018)

John, Henrik og Carsten har meddelt, at de modtager genvalg, og den samlede bestyrelse foreslår genvalg af alle tre.

Ad punkt 6
Danske Advokater har valgt ny revisor, Buus Jensen, Statsautoriserede Revisorer (CVR-nr. 16119040), og Danske Insolvensadvokater er derfor som led i almindelig planlæg af administration af foreningen blevet tilbudt at følge Danske Advokaters valg af ny revisor med de dertil hørende administrationsfordele og rabatter.

Bestyrelsen foreslår at skifte revisor til Buus Jensen, Statsautoriserede Revisorer også for Danske Insolvensadvokater.

Tilbage

keyboard_arrow_up